Vuosi 2025 tuo mukanaan täysin uuden tavan ostaa Elsan Ekopajan tuotteita.

The year 2025 brings a whole new way to buy Elsan Ekopaja products.

In 2024, Elsan Ekopaja's operations underwent many changes. Nevertheless, we moved forward and upward, and despite the global situation, we achieved a small growth in our turnover.

The new year 2025 arrived with fireworks!

Elsan Ekopaja's founding couple, Mari and Pekka, watched the magnificent Heinola sky with pounding hearts, as their long-cherished dream for their business was finally coming true...

One person's trash is another's treasure?

The world and Finland experienced a revolution when Tupperware announced it was ceasing operations across Europe. Mari's journey as a seller began in 2009 precisely with Tupperware. It was then that Mari met a very special person who has remained in her life even after Mari moved on to other sales roles.

May we introduce our new Soap Sister:

Kati Klinga has worked as a Tupperware consultant for 26 years, 14.5 of which as a distributor. Kati can be described as a sales world terrier. Her ability to motivate and train is in a class of its own. Kati also serves as the chairperson of Heinola entrepreneurs and holds many other positions of trust. Kati is an ENTREPRENEUR with all her heart.

Tupperware's sudden cessation of operations left Kati in a void. An idea began to brew in Mari's mind: to fulfill one of her wilder dreams with Kati. After a moment of thought, Kati's brain began to see Elsan Ekopaja's products as enabling her own future. Together, we started planning to launch a direct selling business and decided with Jenni to put all our eggs in one basket.

❤️IN THE FUTURE, EVERY CUSTOMER WILL HAVE THE OPPORTUNITY TO EARN ADDITIONAL INCOME AS AN INDEPENDENT CONSULTANT❤️

Once change starts, it happens quickly. From the beginning of the year, we will no longer supply Elsan Ekopaja products to our retailers; they will only be available through home parties and our consultants. We are also closing the Heinola Soap Factory store and our online shop.

We are extremely grateful for every one of our customers and retailers! We hope to keep you with us for a long time, but in a different way. The soul of Elsan Ekopaja's products truly comes alive only when their story is told. That's why we love this new way of spreading the message of natural skin and home care through our sellers.

Our network has already started to grow rapidly. Do you want to join this fast-growing group now?

Contact Kati Klinga and become an Elsan Ekopaja consultant:

kati.klinga@gmail.com

p. 0405087476

Back to blog

21 comments

Yhdynpä miekin tyytymättömien joukkoon :/ Olen ollut saippuoidenne vakiostaja, oon ostanut tuotteet jälleenmyyjältänne, useimmiten kätevästi yhdistettynä käyntiini asiakkaana. Välillä olen piipahtanut hakemaan loppuneen tuotteen kätevästi. Entäs nyt??!! Mie luulin aluksi, että tämä homma oli joku vuoden vaihteen vitsi, mutta tosiaan taitaa olla totta enkä mie voi ymmärtää mitä haette ja saavutatte sillä, että me asiakkaat joudutaan etsimään uudet myyjät ja miten se ylipäätään toimii. Tästä ei ole ollut minkäänlaista informaatiota. Kutsuille mie en lähde, ne ei ole miun juttu. Miun tuotteet pitää saada mieluiten kaupasta tai verkosta tilaamalla.

Toisekseen, olen näin 40 vuotisen kaupan alan ammattilaisena 98% varma, että tuolla konseptilla tuotteiden hinnat nousevat ja reilusti. Sehän on ihan selvä koska tuoton jakajia tule lisää. Teitäkin on sitten jo kolme joiden tulee saada palkkanne plus konsulenttien siivu lisäksi.

Mie olen melko varma, anteeksi negatiivisuus, että tämä ei tule onnistumaan. Sittenkö jälleen etsitte jälleenmyyjiä apuun jotka nyt heititte roskiin? Olisitte mieluummin olleet järkeviä ja ottaneet sen myyntitykin myymään jälleenmyyjille. Nyt teillä ei ole enää niitäkään. Onnea nyt kuitenkin valitsemallanne tiellä.

Sirpa

Tämä uudistus oli kyllä iso pettymys ja aidosti harmittaa, että myös verkkokauppa suljetaan aika nopealla aikataululla…Tuotteenne ovat todella hyviä ja toimivia, joten harmittaa, että nyt täytynee etsiä korvaavat tuotteet muualta.
Itsekin arvostan enemmän tilaamisen helppoutta aikaa katsomatta. Ajatus siitä, että pitäisi sähköpostitse tms. säätää konsulentin kanssa tilausta kasaan, tuntuu hyvinkin työläältä.

Ida

Hyvää ja menestyksekästä uutta vuotta!

Minutkin tämä uusi konsulenttimalli löi aivan ällikältä. Tuntuu kuin palataan 30 vuotta taaksepäin. Toivottavasti 80-luvun tupperkutsut äidin seurana vain kummittelevat muistissa ettekä todellisuudessa ole suoraan kopioimassa tätä todella vanhanaikaiselta tuntuvaa myyntikonseptia. Se loisi tarpeettoman ylimääräisen kynnyksen tuotteidenne ostamiselle ja jo ajatuksenakin tuntuu hyvin kankealta ja vieraalta. Lisäksi nettisivujenne loistavat kuvaukset ja asiakkaiden kommentit ovat pitkälle riittävä tieto, varsinkin meille jo olemassa oleville asiakkaille.

Mutta jos ja kun nyt tähän malliin päädytte, niin toivoisin erityisesti normaalille ostajalle ja tuotteidenne käyttäjälle suunnattua täsmäviestintää. Nyt kiiruhditte haalimaan mallinmuutoskirjoituksella uusia myyjiä, mikä tuntui todella vieraalta. Suurin osa tuotteidenne käyttäjistä ei halua olla konsulentteja vaan asiakkaita. Toivon, että panostatte siihen, että nimenomaan me asiakkaat tiedämme miten ja mistä tuotteita jatkossa saa. Ja tähän ei valitettavasti riitä nettisivun linkki suoraan sanottuna huonosti laadittuun listaan konsulentteja/jälleenmyyjiä (listasta pitää esim. välittömästi löytää tieto myyjistä paikkakunnittain, varsinkin nyt jos tuotteita saa vain kasvotusten ostamalla) ja todella onnettomaan karttapohjaan (mitä ei pitäisi olla käytössä lainkaan).

Teillä on aivan loistavat tuotteet ja niiden takana hieno tarina! Konsulentit varmasti pystyvät tuotteita myymään ja ilolla niin tekevät, mutta ensisijaisesti meidän asiakkaiden tulee edelleen haluta ostaa niitä. Ja sen pitää olla mahdollisimman vaivatonta ja helppoa.

Anne

Itse vasta eksyin sivuillenne. Kommentoin tähän 33v. verkostomarkkinointivuoden kokemuksella ihan vaan muillekin :) Jos tämä on jatkossa verkostomarkkinointiperiaatteella, niin vm ei ole pyramidihuijausta, vaan laillista liiketoimintaa ja se on yksi suoramyynnin alalaji. En ole ihan varma, tarkoitetaanko tässä ihan suoramyyntiä, eli että konsulentit myyvät tuotteita suoraan itse ja heillä on varasto itsellä, ollen samalla itsenäisiä yrittäjiä, vai toimiiko tämä niin, että konsulentit tilaavat tuotteita asiakkaille sen mukaan, mitä kukin haluaa ja toimittavat ne sitten heille.

Meidän yrityksessä, jossa olen jälleenmyyjänä, systeemi toimii niin, että heillä on verkkokauppa ja jokainen, joka haluaa heidän tuotteitaan käyttää, ostaa sieltä omat tuotteensa ilman mitään jäsenmaksuja, liittymismaksuja, tai mitään pakotteita silloin, kun itse haluaa (on myös etuja tuova kk-tilausmahdollisuus) ja jälleenmyyjä, kenen kautta hän on asiakkuutensa tehnyt, saa bonuksia asiakkaan ostoista suoraan yritykseltä ja on “velvollinen” opastamaan mm. tuotteiden käytössä ym. asiakkaita.
Jos joku tekee asiakkuuden ilman kenenkään suosittelijanumeroa, niin yritys valitsee hänelle tietyn kokemuksen omaavan maantieteellisesti suht lähellä asuvan jälleenmyyjän ns. omaksi tukihenkilöksi, jolta sitten voi kysellä ja keneltä saa lisätietoa tuotteista, yrityksestä ym.

Nyt alan katsoa, saisinko vielä teidän ekat tuotteet verkkokaupastanne.

Onnea uusiin tuuliin!

Mirja Poikkeus

Olen edellisten kanssa samaa mieltä…nyt saa elsan saippuat jäädä. Ei todellakaan ole kiinnostusta kutsuihin tai konsulenttien metsästämiseen. Ostan kun ostan enkä kaipaa siihen konsulenttia.
Todella erikoinen ratkaisu teiltä. Ja jälleenmyyjille suht kakkainen temppu.
Noh, itse tiedätte mitä sähläätte. Teillä on melko häilyvää tuo toiminta. Jihuuuuu, oli tokmannit ja kärkkäiset, lopetetaan tehtaan myymälä, no ei me lopettamaan, me muutetaan, no lopetetaan myymälä kuitenkin, no eipä me muutetakaan, no nyt meidän tuotteita ei saakaan enää napaten matkaan tutusta kaupasta, hohhoijjaaa.

Janette

Leave a comment